• You are currently viewing our forum as a guest, which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community, you will have access to additional post topics, communicate privately with other members (PM), view blogs, respond to polls, upload content, and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free, so please join our community today! Just click here to register. You should turn your Ad Blocker off for this site or certain features may not work properly. If you have any problems with the registration process or your account login, please contact us by clicking here.

Type me!

Little Linguist

Striving for balance
Joined
Jun 23, 2008
Messages
6,880
MBTI Type
xNFP
Instinctual Variant
sx/so
Jaaaa....Genau. lol

Schön, freue ich mich! Na, gut, mein Deutsch ist auch nicht perfekt, aber es ist auch nicht schlecht.

Wie lange hast Du dich für MBTI interessiert? Und wieso?
 

Jack Flak

Permabanned
Joined
Jul 17, 2008
Messages
9,098
MBTI Type
type
Seit elf Jahre. Ein Freund hat es zu mir...Wie sagt man "introduced?"
 

Orangey

Blah
Joined
Jun 26, 2008
Messages
6,354
MBTI Type
ESTP
Enneagram
6w5
LL - Was meinst du, wenn du "kein Thema" sagst? Ist das gleichbedeutend wie "kein problem"? Ich spreche Deutsche schwer, aber ich hoffe in Zunkunft besser zu sein ;).
 

Didums

New member
Joined
Jun 20, 2008
Messages
680
I wanna learn German so bad! I can only pick up on bits of all that lol.

Whats the best way to learn German? Online program? Community College?

Ich will Deutsch lernen!!!
 

Little Linguist

Striving for balance
Joined
Jun 23, 2008
Messages
6,880
MBTI Type
xNFP
Instinctual Variant
sx/so
I wanna learn German so bad! I can only pick up on bits of all that lol.

Whats the best way to learn German? Online program? Community College?

Ich will Deutsch lernen!!!

May I ask what you need it for? Then I can give you a better answer.
 

Didums

New member
Joined
Jun 20, 2008
Messages
680
I don't "need" it really, I just have this desire to learn the language. I didn't like spanish so I'm not taking a 3rd year of it. But I think that knowing another language is important and opens your mind to different styles of communication.
 

Little Linguist

Striving for balance
Joined
Jun 23, 2008
Messages
6,880
MBTI Type
xNFP
Instinctual Variant
sx/so
LL - Was meinst du, wenn du "kein Thema" sagst? Ist das gleichbedeutend wie "kein problem"? Ich spreche Deutsche schwer, aber ich hoffe in Zunkunft besser zu sein ;).

Hiya, Orangey! Sorry hon, I was not ignoring you - I just did not see it.

It's like "Kein Problem" - means the same thing...Like no big deal. Or you're welcome - although the latter is more "Gern geschehen"
 

Little Linguist

Striving for balance
Joined
Jun 23, 2008
Messages
6,880
MBTI Type
xNFP
Instinctual Variant
sx/so
Ist "kein Thema" ein umgangssprachliche Ausdruck? Entschuldigung, aber ich muss wissen!

Ja, das kann man wohl sagen...Also ist es nicht unhöflich oder so - es wird natürlich nicht als "What's the big deal" oder "So what" übersetzt, sondern "Sure" oder "No problem" oder sogar "No big deal". Siehe oben.

Falls du üben möchtest, können wir das gerne machen. Ich habe sogar versucht, ein solches Forum auf Deutsch zu finden. Bisher habe ich aber leider keinen Erfolg gehabt. Ich kann auch gerne irgendwelche Fragen beantworten, die du eventuell haben könntest. Ich bin halt kein "Native Speaker" aber ich bin gerne bereit, dir zu helfen. :D
 

Delphyne

New member
Joined
Aug 6, 2008
Messages
144
MBTI Type
INFP
Ich habe sogar versucht, ein solches Forum auf Deutsch zu finden. Bisher habe ich aber leider keinen Erfolg gehabt.

Wenn du mir sagst, was du unter einem solchen Forum verstehst, kann ich dir vielleicht weiterhelfen.
 

Little Linguist

Striving for balance
Joined
Jun 23, 2008
Messages
6,880
MBTI Type
xNFP
Instinctual Variant
sx/so
Wenn du mir sagst, was du unter einem solchen Forum verstehst, kann ich dir vielleicht weiterhelfen.

Na ja, ich wollte eigentlich ein MBTI-Forum auf Deutsch finden. Dann könnte ich gleichzeitig Deutsch üben und mehr über MBTI herausfinden.

Kennst du ein gutes deutsches MBTI-Forum?
 

Delphyne

New member
Joined
Aug 6, 2008
Messages
144
MBTI Type
INFP
Es gibt ein deutsches Enneagramm-Forum, in dem man sich auch über das MBTI austauscht. Den Schwerpunkt bildet jedoch das Enneagramm. Ein reines MBTI Forum gab es einmal, meines Wissens ist es jedoch mittlerweile stillgelegt.
 

Little Linguist

Striving for balance
Joined
Jun 23, 2008
Messages
6,880
MBTI Type
xNFP
Instinctual Variant
sx/so
Es gibt ein deutsches Enneagramm-Forum, in dem man sich auch über das MBTI austauscht. Den Schwerpunkt bildet jedoch das Enneagramm. Ein reines MBTI Forum gab es einmal, meines Wissens ist es jedoch mittlerweile stillgelegt.

Vielen Dank! Alles klar...Ich habe mich als "Linguist" angemeldet! :D
 
Top