User Tag List

First 12345 Last

Results 21 to 30 of 64

Gotta catch you all! Blackmail!'s Avatar
    MBTI
    ENTP
    Enneagram
    7w8

Quote Originally Posted by Kangirl View Post

I probably need to move out to the sticks for real immersion.
    Alternatively, you can go to Québec (the city), or directly to France, southern Belgium, or western Switzerland.

French can also be very handy in Africa, it's much more widely spoken than English, and it is slowly winning ground in Ghana and Nigeria (curious, isn't it?).
    "A man who only drinks water has a secret to hide from his fellow-men" -Baudelaire

7w8 SCUxI

MBTI
    ENTP
    Enneagram
    7w8

Quote Originally Posted by maliafee View Post
    Mais oui!

Je trouve souvent que, aux langues, les INTJ's sont très doués...
    Bonne version:

Mais oui!

Je trouve souvent que les INTJ sont très doués pour les langues...

(À part cette tournure, le français de Maliafee est presque parfait. Toutes mes félicitations!)
    "A man who only drinks water has a secret to hide from his fellow-men" -Baudelaire

7w8 SCUxI

MBTI
    ENTP
    Enneagram
    7w8

Quote Originally Posted by maliafee View Post
    I took a little my first year of high school, and another year in community college. I went to France for a month in 2001. Then I worked for three months doing French telesales for Apple Computer in 2005. I want to major in French, now. I just love language, so I used to study obsessively.
    Well, feel free to visit us once again! You're welcome!

7w8 SCUxI

Nips away your dignity Fluffywolf's Avatar
    MBTI
    INTP
    Enneagram
    9 sp/sx

I used to speak/write french fairly good, but never ever ever using it in the last 10 years kinda caused my brain to dump it all in the far recesses of my brain.

I can still read it fairly well though. And in case I do meet a frenchy.

Je ne parle pas francaise. Au revoir!

MBTI
    ENTP
    Enneagram
    7w8

Quote Originally Posted by Haphazard View Post
    Euuh, je sais l'imparfait, mais je ne réalise que je utilise le subjonctif.

(Tu ne soyez pas impressionée... j'ai utilisé le wordreference.com. )
    Bonne version:

Euuh, je connais l'imparfait, mais je ne réalise pas que j'utilise le subjonctif.

(Ne sois pas impressionnée... j'ai utilisé le wordreference.com. )

---

Blague à part, l'utilisation de ce fameux subjonctif constitue sans doute l'une des principales difficulté du français, et a fortiori pour des locuteurs anglophones (langue isolante). Le subjonctif n'existe plus qu'à l'état relictuel en anglais (par exemple: "I wish I were").

Même pour des francophones purs, l'utilisation du subjonctif n'est pas toujours simple, et spécialement à l'oral, dans la langue courante. Mais il se trouve que "M. Blackmail!" (autrement dit, moi!) est l'un de ces rares francophones qui parviennent généralement à maîtriser un subjonctif impeccable même dans la langue parlée.

Pour tout vous avouer, malgré une grammaire immaculée en français, mon approche des langues est plutôt instinctive, et mon utilisation des subjonctifs l'est tout autant (même s'il m'est arrivé de donner des cours de français pour lycéens). Je les emploie spontanément parce qu'ils "sonnent" juste, et non suite à un raisonnement technique sur les arcanes du langage.
    De plus, en tant qu'enseignant-chercheur, je me dois d'effectuer régulièrement des tonnes de corrections auprès des thèses de master et de doctorat qui me sont soumises. Ce qui explique sans doute ma bonne pratique générale de la langue (en plus de mon milieu d'origine), à un niveau universitaire.

7w8 SCUxI

MBTI
    ENTP
    Enneagram
    7w8

Quote Originally Posted by Fluffywolf View Post
    I used to speak/write french fairly good, but never ever ever using it in the last 10 years kinda caused my brain to dump it all in the far recesses of my brain.

I can still read it fairly well though. And in case I do meet a frenchy.

Je ne parle pas francaise. Au revoir!
    Well, my older brother used to teach French during three years, near Amsterdam. He is fluent in Dutch, thanks to my uncle (who is Dutch; born near Haarlem).

I'm not fluent in Dutch, but I'm quite familiar with the language, having been there many months of my life too.

Tot ziens!

7w8 SCUxI

MBTI
    ENTP
    Enneagram
    7w8

Aaah mon français, il est confus.

Peut-etre je n'écrive pas à 1h.
    Suggestion pour la deuxième phrase:

"Peut-être faudrait-il que je n'écrive plus à une heure du matin passée!?"

Ma propre version en anglais, si je devais traduire cette idée:

"It might be wiser not to write so late in the night."

(Feel free to correct it)

7w8 SCUxI

Nips away your dignity Fluffywolf's Avatar
    MBTI
    INTP
    Enneagram
    9 sp/sx

One time I had to learn 100 different french verbs in all their forms for a test. Brr. ;D

Anyhow, it is my opinion that dutch is one of the hardest germanic languages to learn (fluently). Most languages have pretty understandable bases and rules on which you can extrapolate most of the rest of the language, once you know a certain bases. But what we do with our language goes beyond all comprehention.

Don't Judge Me! Haphazard's Avatar
    MBTI
    ENFJ

Quote Originally Posted by Blackmail! View Post
    Bonne version:

Euuh, je connais l'imparfait, mais je ne réalise pas que j'utilise le subjonctif.

(Ne sois pas impressionnée... j'ai utilisé le wordreference.com. )

---

Blague à part, l'utilisation de ce fameux subjonctif constitue sans doute l'une des principales difficulté du français, et a fortiori pour des locuteurs anglophones (langue isolante). Le subjonctif n'existe plus qu'à l'état relictuel en anglais (par exemple: "I wish I were").

Même pour des francophones purs, l'utilisation du subjonctif n'est pas toujours simple, et spécialement à l'oral, dans la langue courante. Mais il se trouve que "M. Blackmail!" (autrement dit, moi!) est l'un de ces rares francophones qui parviennent généralement à maîtriser un subjonctif impeccable même dans la langue parlée.

Pour tout vous avouer, malgré une grammaire immaculée en français, mon approche des langues est plutôt instinctive, et mon utilisation des subjonctifs l'est tout autant (même s'il m'est arrivé de donner des cours de français pour lycéens). Je les emploie spontanément parce qu'ils "sonnent" juste, et non suite à un raisonnement technique sur les arcanes du langage.
    De plus, en tant qu'enseignant-chercheur, je me dois d'effectuer régulièrement des tonnes de corrections auprès des thèses de master et de doctorat qui me sont soumises. Ce qui explique sans doute ma bonne pratique générale de la langue (en plus de mon milieu d'origine), à un niveau universitaire.
    Ahaha, tout les gens disent "I wish I was" ici. Nous ne parlons pas notre langue, nous

Anyway (Alors.) All I want is to be able to say what would basically mean "I should (verb)". Because I try to say it a lot and I always manage to screw it up epically.

As in, "Perhaps I should not write at 1 AM." Though, yours is about as well. Do I have to do that every time?

Nng, I should have known what I was getting into when all the Canadian stuff had French directions, and they were about twice as long as the English...
    -Carefully taking sips from the Fire Hose of Knowledge

MBTI
    ENTP
    Enneagram
    7w8

Ahaha, tout les gens disent "I wish I was" ici. Nous ne parlons pas notre langue, nous
    Well, Americans often speak a low-grade, bastardized version of English, that they dare to call "modern English".

But in correct, genuine English, the correct sentence is supposed to be "I wish I were". Check your books of grammar!

Anyway (Alors.)
    Ah!

I frequently use that word "Anyway", even if I know that in English, it sounds rather familiar.
    The fact is that in French, the corresponding translation ("Quoi qu'il en soit!" = "Whatever this may be") is not.

All I want is to be able to say what would basically mean "I should (verb)". Because I try to say it a lot and I always manage to screw it up epically.

As in, "Perhaps I should not write at 1 AM."
    Simple:

I should = Je devrais

Word to word translation is:

"Peut-être ne devrais-je pas écrire à 1 heure du matin."

And it sounds absolutely correct in French. You can say this, you will be understood, no problem!
    But my suggestion is classier, denotes a more sophisticated way to express ideas, and is the mark of a true native French speaker.

Though, yours is about as well. Do I have to do that every time?
    As a matter of fact, you would probably be better understood with my own suggestion. Because you know, French is a very precise and accurate language, almost unsurpassed in this category. While English will always remain very vague and approximative, no matter how you try to spell it.

Depending on the way you conjugate verbs in French, you have very precise informations about how, why, when an event occured. English have very similar tenses, but without the informations involved.

Thus, when we translate English in French, the result is often comparable to the way a child would convey its thoughts. Short, concise, but awfully vague, since childs live in a sort of continuous present.

Nng, I should have known what I was getting into when all the Canadian stuff had French directions, and they were about twice as long as the English...
    Well.

Twice as long means twice the precision. But in French, you have the option to speak with short sentences, similar to what you will find in English.

The "shorter languages" are isolating ones, the shortest of all being Chinese Mandarin. And Mandarin is even vaguer, hazier and blurrier than English.
    Last edited by Blackmail!; 04-10-2009 at 08:12 PM.

7w8 SCUxI